Prelegenci

Małgorzata Ciszecka

Senior Manager Regional Product & Market Development (CEE), Visa

Ukończyła Szkołę Główną Handlową w Warszawie: Wydział Finanse i Statystyka, specjalizacja bankowość. Ze światem kart związana już od ponad 20 lat. Pracowała m.in. w POLCARD, eCard, a od 2007 r. była Dyrektorem Marketingu i Zarządzania Produktami w First Data Polska w części firmy zajmującej się obsługą akceptantów.Od grudnia 2009 r. w Visa, gdzie w warszawskim biurze odpowiada za rozwój rynku handlu internetowego oraz wdrażanie metod płatności dokonywanych bez fizycznej obecności karty (np. m-commerce) w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Roman Baluta

CEO ORBA

Ekspert e-commerce związany z branżą od blisko 10 lat. Założyciel i prezes zarządu firmy ORBA specjalizującej się w projektowaniu, wdrażaniu i optymalizacji systemów e-commerce. Absolwent Politechniki Warszawskiej oraz Université Paris Diderot. Jest członkiem Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, a także wykładowcą Szkoły Gospodarki Cyfrowej. Prowadzi prelekcje i warsztaty, bierze aktywny udział w polskich i zagranicznych konferencjach branżowych. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z efektywnością sklepów internetowych, automatyzacją procesów oraz handlem transgranicznym. Doświadczenie zdobywał realizując międzynarodowe projekty m.in. dla LPP S.A, Strauss Cafe Group, Allabeslag, My Chickago Steaks, Złote Wyprzedaże, SuperKoszyk.pl, Accenture, PKP Cargo, PWPW S.A., Sony Mobile Poland, InPost S.A.

Michał Boni

Poseł Parlamentu Europejskiego, Gość specjalny Forum

A graduate of the University of Warsaw, where for many years he lectured in the Department of Polish Culture History. Involved in "Solidarity" underground movement since 1980, since 1987 its leader on University of Warsaw and from march 1983 till 1989 editor in chief of underground weekly newspaper "Wola". Since 1989 a member of the national authorities of "Solidarity", in 1990 – chairman of the "Mazowsze" Region Managing Board. In 1991, the Minister of Labour and Social Policy, from 1992 to 1993 he held the position of the Secretary of State in the same ministry, where he was responsible, inter alia, for labor market policy. Member of Parliament of the first tenure. From 1998 to 2001, the chief advisor to the Minister of Labour and Social Policy. Key expert cooperating in shaping of the National Development Plan and the National Action Plan for 2007-2013. Since January 2008, the Secretary of State in the Prime Ministe's Office. In 2009 appointed to the office of the Minister – a member of the Council of Ministers and Chairman of the Standing Committee of the Council of Ministers. Since 2008 he was the Head of Strategic Advisors to the Prime Minister. The Minister of Administration and Digitization of Poland from 2011 till 2013. The host of the Congress of Freedom on the Internet, the organizer of the consultation on digital privacy and data protection, creator of the Governmental Operational Programme Digital Poland 2014-2020. Since 2014 the Member of the European Parliament active in LIBE and ITRE Committees. The member of Delegation to the Euronest Parliamentary Assembly and the Vice-chair of the Delegation to the EU-Moldova Parliamentary Cooperation Committee. The co-founder of the Intergroup Digital Agenda for Europe.

Róża Thun

Posłanka do Parlamentu Europejskiego, Platforma Obywatelska Grupa EPL

Od 1992 do 2005 dyrektor generalny Polskiej Fundacji im. Roberta Schumana. Członkini Narodowej Rady Integracji Europejskiej przy Premierze RP, Od 2005 r. dyrektor Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Od 2009 roku posłanka do Parlamentu Europejskiego. 7 czerwca 2009 została wybrana posłanką do Parlamentu Europejskiego z listy Platformy Obywatelskiej w okręgu obejmującym województwa małopolskie i świętokrzyskie.W Parlamencie Europejskim pracuje w dwóch komisjach: ds. Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów oraz Wolności Obywatelskich, Sprawiedliwości i Spraw Wewnętrznych. W pierwszej troszczy się o to, by unijne prawo chroniło i promowało interesy konsumentów i zapewniało swobodę przepływu towarów i usług - w ramach wspólnego rynku wewnętrznego.W latach 2011, 2013, 2014 i 2017 uznana za Najlepszą Europosłankę Roku w kategoriach rynku wewnętrznego i a w 2014 w obszarze regulacji dot. handlu internetowego. Od początku kadencji pracowała na rzecz likwidacji roamingu w UE, co ostatecznie ma nastąpić od czerwca 2017 r. Obecnie pracuje nad regulacjami dot. blokowania geograficznego oraz rynku paczek.

Gunnar Adalberth

Dyrektor Marketingu Detalicznego UPS na Europę

Gunnar Adalberth dołączył do firmy UPS w 1990 roku jako analityk marketingu międzynarodowego. Do 1993 roku pracował w siedzibie UPS w Greenwich w stanie Connecticut, a następnie przeprowadził się do Frankfurtu. W kolejnych latach zdobywał doświadczenie piastując różne stanowiska w działach marketingu, strategii i rozwoju. W Europie pracował w wielu krajach: w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Belgii i Szwecji. W latach 2006-2009, Gunnar był odpowiedzialny za wzrost sprzedaży UPS w krajach nordyckich jako Dyrektor Handlowy na Danię, Szwecję, Islandię, Finlandię i Norwegię. W 2009 roku, awansował na stanowisko Dyrektora Rozwoju UPS w ramach Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Londynie w 2012 roku. Do jego zadań należało zarządzanie relacjami ze wszystkimi sponsorami igrzysk oraz interesariuszami. W tej roli udało mu się wzmocnić pozycję UPS jako firmy zapewniającej konkurencyjne rozwiązania łańcucha dostaw dla wszystkich istotnych firm związanych z Igrzyskami Olimpijskimi w Londynie. W 2013 roku, Gunnar został mianowany Dyrektorem Rozwoju Sieci UPS Access Point. Lokalizacje UPS Access Point stanowią alternatywę dla bezpośrednich dostaw do domu. Klienci zamawiający produkty przez Internet mogą wybrać punkty dostawy i zwrotu takie jak lokalne sklepy, kawiarnie. W 2017 roku, Gunnar objął stanowisko Dyrektora Marketingu Detalicznego UPS na Europę z wyszczególnieniem sektora B2C i e-commerce. Gunnar urodził się w Sztokholmie. Uzyskał stopień licencjata na kierunku Marketing i Zarządzanie oraz tytuł MBA w zakresie Biznesu Międzynarodowego w The Owen School of Business na Uniwersytecie Vanderbilt w Nashville w stanie Tennessee.

Maciej Ossowski

Director of Enterprise Sales GetResponse

Przyciągnij-Pozyskaj-Pielęgnuj-Skonwertuj-Rozwijaj. Zakupowa podróż konsumenta w handlu internetowym w segmencie B2C ulega dziś potężnej przemianie dzięki narzędziom i strategii automatyzacji procesów pozyskiwania leadów, pielęgnowania relacji z nimi czy odzyskiwania zamówień. Marketing Automation, dzięki co raz większej popularyzacji w e-commerce, wykorzystywany jest już przez ponad 80% liderów segmentu handlu internetowego. W trakcie swojego wystąpienia opowie o tym jak skutecznie wdrożyć automatyzację marketingu dzieląc implementację na konkretne etapy.

Szymon Midera

Prezes Zarządu Shumee - nowej platformy społecznościowej

Przez osiem lat, do czerwca 2016 roku pełnił funkcję Wiceprezesa, a następnie Prezesa Zarządu Banku Pocztowego. W tym czasie Bank pozyskał milion Klientów i przeszedł transformację z instytucji rozliczeniowej w masowy bank detaliczny, uruchamiając m.in. nowoczesną bankowość internetową i sieć niemal 300 własnych mikroplacówek. Wcześniej - przez siedem lat - Midera związany był z mBankiem. Zarządzał m.in. obszarem marketingu i sprzedaży w Internecie, odpowiadał także za strategię komunikacji całej Grupy BRE Banku. Jest absolwentem Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Politycznych Uniwersytetu Łódzkiego i Advanced Management Programme w INSEAD, w Fontainebleau. Ukończył również Executive MBA Program w PAM Center na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego organizowanego przy współpracy z Towson University oraz Robert H. Smith School of Business. Żonaty, cztery córki.

Piotr Kreft

Head of E-Commerce FASHIONHOUSE

Ukonczył studia z zakresu International Business Management w Holandii, Psychologię Biznesu na ALK, a dyplom MBA otrzymał od wiodącej w Europie uczelni RSM Erasmus University, kończąc program współtworzony z Uniwersytetem Gdańskim i Business Centre Club. Związany z e-biznesem od 2005 roku. Rozpoczynał karierę jako manager Google Ads w Nowej Zelandii. Doświadczenie w praktycznym zarządzaniu sprzedażą zdobywał w branży edukacyjnej i nowych technologii, m.in. w Groupon Polska, gdzie tworzył procesy sprzedażowe, budował wysoko efektywne zespoły i brał udział w transformacji spółki z etapu start-up do ustrukturyzowanej organizacji. Obecnie odpowiedzialny za rozwój narzędzi e-commerce i strategii digital w Fashion House Group na rynkach polskim, rosyjskim i rumuńskim. Manager zespołów sprzedażowych, Dyrektor Zarządzający i strateg biznesu. Przedsiębiorca i założyciel start-up’ów. Prelegent konferencji branżowych z zakresu e-commerce, sprzedaży i strategii omnichannel.

Katarzyna Czuchaj-Łagód

Współzałożyciel, Dyrektor zarządzający Mobile Institute

Współzałożycielka i Dyrektor Zarządzająca nowoczesnej firmy badawczej Mobile Institute specjalizującej się w śledzeniu trendów konsumenckich „trends hunting” oraz „customer listening” - wielokanałowym (offline-online-mobile) monitoringu opinii i satysfakcji klientów w kanałach sprzedaży. Doradca strategiczny w obszarze e-commerce i dialogu marek z konsumentami. Współautorka wielu publikacji o konsumentach w Polsce, m.in. „M-commerce. Kupuję mobilnie”, „mShopper”, „Smart Living”, „Customer Listening. Słuchaj swoich klientów”, „OMG! Jak mówić do polskich milenialsów”, „Lubię to czy kupuję to”, czy „Smart Wakacje”. Ekspert Izby Gospodarki Elektronicznej. Długoletni dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju w firmie pkt.pl (European Directories). Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej na kierunkach Ekonomia i Stosunki Międzynarodowe Ekonomiczne, a także Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Psychologia Reklamy. Certyfikowany marketer - posiadaczka dyplomu Professional Diploma in Marketing uczelni Chartered Institute of Marketing.

Wojciech Górnik

Zastępca Dyrektora ds. Informacji i Współpracy z Regionami CSIOZ

Absolwent Instytutu Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego oraz kierunku Marketing i Zarządzanie na ALK w Warszawie, ukończył Podyplomowe Studium Zarządzania Projektem w SGH, Międzynarodowe Studia Podyplomowe w zakresie Metod Interwencji Publicznych na UW oraz studia z zakresu ewaluacji programów finansowanych ze środków Unii Europejskiej. W latach 2009-2014 pełnił funkcję Kierownika Wydziału Koordynacji i Ewaluacji Programów współfinansowanych ze środków UE w Urzędzie Marszałkowskim woj. Mazowieckiego, gdzie oprócz zadań związanych z monitoringiem, ewaluacją, analizą wszystkich wyników kontroli i audytów (w tym wykonywanych przez Urząd Kontroli Skarbowej oraz Komisję Europejską) na poziomie Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Mazowieckiego odpowiedzialny był m.in. za optymalizację i projektowanie procesów w ramach systemu zarządzania i kontroli. Kierownik kluczowego projektu E-zdrowie dla Mazowsza dotyczącego informatyzacji 23 podmiotów leczniczych. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu procesami i projektami, przeprowadził także kilkaset kontroli projektów współfinansowanych ze środków unijnych. Wykładowca i trener m.in. w SGH oraz ALK.

dr inż. Elżbieta Hałas

Chief Executive Officer, GS1 Polska

Absolwentka Politechniki Wrocławskiej, na wydziale Podstawowych Problemów Techniki. Doktorat z zakresu zarządzania zapasami obroniła na Politechnice Poznańskiej. Przez wiele lat pracowała w Instytucie Logistyki i Magazynowania jako Pełnomocnik Dyrektora ds. Systemu GS1. Od czerwca 2016, po utworzeniu Fundacji GS1 Polska, jest członkiem Zarządu tej fundacji. Specjalizuje się w problematyce efektywnego zarządzania łańcuchami dostaw w oparciu o standardy GS1. Do jej głównych obszarów zainteresowań należą: kody kreskowe, automatyczna identyfikacja, elektroniczna wymiana danych, synchronizacja danych podstawowych. Jest autorką licznych publikacji z zakresu kodów kreskowych i EDI Aktywnie działa w międzynarodowym stowarzyszeniu GS1, które zrzesza 110 organizacji krajowych , ponad 1.5 miliona firm na całym świecie , w tym prawie 21 tysięcy firm polskich. W latach 2011-2012 pełniła funkcję Przewodniczącej Rady GS1 In Europe, a obecnie zasiada w Komitecie ds. Standardów, przy Radzie Zarządzającej GS1 oraz w Grupie Sterującej Wspólnej Inicjatywy dla Normalizacji przy Komisji Europejskiej.

dr Anna Gawrońska

Doktor nauk ekonomicznych, główny Specjalista w Centrum Standaryzacji ILiM

Doktor nauk ekonomicznych, główny Specjalista w Centrum Standaryzacji ILiM. Doradza w zakresie wykorzystania standardów GS1 w ochronie zdrowia. Uczestniczy w projektach badawczych międzynarodowych z zakresu standardów w obszarze tzw. e-zdrowia, w tym jako kierownik projektu (Antilope, epSOS, openMedicine) oraz w projektach komercyjnych krajowych z zakresu logistyki. Dodatkowo bierze udział w pracach międzynarodowej Grupy Roboczej ds. Ochrony Zdrowia GS1 (GS1 Global Healthcare Interest Group). Autorka licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu zastosowania standardów GS1 w obszarze ochrony zdrowia. Ściśle współpracuje na co dzień z głównymi interesariuszami w obszarze ochrony zdrowia w Polsce, tj. Narodowym Funduszem Zdrowia, Urzędem Rejestracji Produktów Leczniczych Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, jak również stowarzyszeniami branżowymi i klastrami medycznymi. Członek założyciel Polskiego Stowarzyszenia HL7 oraz Polskiego Towarzystwa Telemedycyny i e-Zdrowia. W 2016 roku obroniła rozprawę doktorską pt. „Zarządzanie procesem przepływu produktów leczniczych w szpitalu” na Wydziale Gospodarki Międzynarodowej UE w Poznaniu.

Olgierd Porębski

Koordynator tematu e-medycyna e-Izby, kancelaria Porębski i Wspólnicy

Olgierd Porębski - Radca prawny i partner zarządzający kancelarii Porębski i Wspólnicy, koordynator e-Izby ds. legislacji w dziedzinie e-zdrowia. Specjalizuje się w prawie Internetu (usługach elektronicznych, usługach e-medycznych i telemedycznych, prawie autorskim, prawnych aspektach e-commerce oraz zagadnieniach ochrony danych osobowych) oraz obsłudze inwestycji. Opracowywał prawne aspekty funkcjonowania wielu dużych portali i serwisów internetowych. Aktywnie działa w grupie legislacyjnej Izby Gospodarki Elektronicznej.

dr Mariusz Kleszczewski

Ekspert z zakresu e-medycyny, Prezes Inofinder

Mariusz Kleszczewski posiada wieloletnie doświadczenie menedżerskie w pracy na różnych szczeblach organizacji informatycznych, samorządowych oraz służby zdrowia. Praktykujący lekarz i praktyk zarządzania. Od 1990 roku związany z medycyną, od 1996 r. z zarządzaniem służbą zdrowia, następnie przez 8 lat z działalnością samorządową na szczeblu wojewódzkim i wreszcie z powodzeniem prowadzi firmy z branży medycznej IT.

Robert Król

Dyrektor Departamentu Kompetencji Cyfrowych, Ministerstwo Cyfryzacji

Informatyk z wykształcenia, manager z zamiłowania. Preferuje języki wysokiego poziomu i metodyki zwinne zarządzania. Interesuje się analizą dużej ilości danych oraz metodą service design. Lubi dzielić się wiedzą, ma za sobą kilka startupów i 9 lat aktywności w organizacjach pozarządowych. Współtworzył Fundację Rozwoju Branży Internetowej „Netcamp”, a w niej m. in. inicjatywę skierowaną do najmłodszych i nauczycieli - Cyfrowi Wynalazcy. W Ministerstwie Cyfryzacji odpowiada za sprawy dotyczące kompetencji cyfrowych.

Marcin Wilk

CEO e-volve.pl

Absolwent EMBA – Executive Master of Business Administration GFKM & IAE Aix-En-Provence Graduate School Of Management Université Paul Cézanne Aix-Marseille, a także podyplomowych studiów Wyższej Szkoły Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach o specjalności zarządzanie oraz managerskich studiów Wyższej Szkoły Bankowej ponadto Politologii i Dziennikarstwa na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Manager z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania i business developingu.

Rafał Lew-Starowicz

Dyrektor Departamentu Podręczników Ministerstwo Edukacji Narodowej

Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW oraz studiów doktoranckich w Zakładzie Edukacji Medialnej, Wydziału Nauk Pedagogicznych, Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Zastępca dyrektora Departamentu Podręczników, Programów i Innowacji MEN. Wcześniej jako pracownik Instytutu Badał Edukacyjnych, brał udział w ewaluacji Rządowego Programu "Cyfrowa Szkoła". Poprzednio w Biurze Rzecznika Praw Dziecka, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej kierował pracami Zespołów, ktąrych zadaniem było zwiększenie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w mediach elektronicznych. Członek Grup Roboczych Komisji Europejskiej ds. rozwoju umiejętności i kompetencji cyfrowych, oraz Komitetu Konsultacyjnego Programu "Safer Internet" w Polsce, ekspert programu "Szkołą z klasą 2.0". Jest autorem kilkunastu publikacji oraz kilkudziesięciu audycji radiowych poświęconych funkcjonowania dzieci i młodzieży w środowisku TIK.

Krzysztof Folta

Prezes Zarządu TIM

Od niemal 30 lat tworzy we Wrocławiu markę TIM - największego w Polsce dystrybutora artykułów elektrotechnicznych, który w 2013 r. zmienił model biznesowy, stając się z sieci hurtowni multikanałowym e-sklepem TIM.pl. Wizjoner, innowator, pasjonat zarządzania i autorytet w dziedzinie wdrażania zmian. Jeden z najdłużej urzędujących prezesów spółek giełdowych (TIM SA jest na GPW od 1998 r.). Wyznaje zasadę, że „jedyną pewną rzeczą w TIM są zmiany” i dodaje, że „historia jest ważna, przyszłość jest ciekawsza”. Ciągle stawia firmie i pracownikom nowe wyzwania, ucząc myślenia o TIM jako o „neverending startup”. Pod koniec 2016 r. w konkursie organizowanym przez branżowy miesięcznik „Rynek Elektryczny” Krzysztof Folta otrzymał tytuł Menadżera Rynku Branży Elektrotechnicznej. W tym samym czasie ICAN Institute – wydawca magazynu „Harvard Business Review Polska” – z okazji swojego 20-lecia wyróżnił prezesa Zarządu TIM SA tytułem „Lider Jutra” w kategorii „Lider Zmiany” (za „skuteczne przeprowadzenie swojej firmy przez trudną i wymagającą zmianę”) oraz nagrodą specjalną za „niezłomność we wprowadzaniu swojej firmy w erę rewolucji cyfrowej”.

Dariusz Piekarski

Prezes SARE

Absolwent Politechniki Częstochowskiej i Wielkopolskiej Szkoły Biznesu. Ukończył także studia na kierunku Marketing Internetowy w Szkole Głównej Handlowej. Skuteczny menadżer z wieloletnim doświadczeniem w całościowym zarządzaniu organizacją. W latach 2007-2010 dyrektor zarządzający Infor Biznes, w latach 2009-2012 członek zarządu Izby Wydawców Prasy. Od 2011 roku związany ze spółką SARE, początkowo jako dyrektor zarządzający i członek zarządu, obecnie prezes zarządu SARE S.A. Dariusz Piekarski jest niezwykle efektywny w kreowaniu oraz realizacji strategicznej i operacyjnej polityki firmy. Prywatnie miłośnik nurkowania oraz górskich wspinaczek, zdobywał szczyty m.in. na Kaukazie i w Alpach.

Jakub Gierszyński

Dyrektor e-commerce Decathlon Polska

Z Decathlon związany od 2012 r. Swoje doświadczenie nabywał przez zarządzanie sektorem w sklepie, customer service i web marketing. Obecnie odpowiedzialny za rozwój decathlon.pl oraz synergie kanałów sprzedaży. Główny obszar działań skupia się na wsparciu strategii omnichannel oraz generowaniu nowego biznesu w kanałach on-line, w tym transformacji cyfrowej. Tworząc ekosystem między marką i konsumentem dzięki wykorzystaniu najnowszych trendów, technologii internetowych oraz działań w tradycyjnym kanale sprzedaży. Pasjonat sportów walki i nowych technologii.

Witold Chomiczewski

Pełnomocnik e-Izby ds. legislacji, Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych

Radca prawny i wspólnik Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp.k. Lider specjalizacji e-Commerce w tej kancelarii. Pełni funkcję Pełnomocnika Izby Gospodarki Elektronicznej ds. legislacji. Specjalizuje się w prawie IT i nowych technologii. Ma bogate doświadczenie w obsłudze prawnej przedsiębiorców związanych z e-Commerce. Doradza m.in. spółkom zajmującym się marketingiem internetowym. Przygotowuje umowy dotyczące SEO/SEM, reklamy RTB, prawa autorskiego w Internecie. Wspiera przedsiębiorców internetowych, a zwłaszcza portale w sprawach związanych z odpowiedzialnością za cudze treści. Współautor komentarzy do: ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o ochronie niektórych usług świadczonych drogą elektroniczną opartych lub polegających na dostępie warunkowym, ustawy o ochronie baz danych oraz ustawy o prawach konsumenta. Brał udział w projekcie realizowanym na zlecenie Komisji Europejskiej, Study on Liability of Internet Intermediaries, który dotyczył dyrektywy o handlu elektronicznym.

Dr hab. Grzegorz Mazurek

Profesor Marketingu, Lider Studiów z obszaru digital Akademia Leona Koźmińskiego

Specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej - wpływu nowoczesnych technologii na marketing oraz zarządzanie organizacją. Pełni funkcję Koordynatora wyróżnionych przez MNISW oraz FSS studiów magisterskich i podyplomowych związanych z Internetem tj. Marketing Internetowy, Handel elektroniczny, Zarządzanie w wirtualnym środowisku. Jest również Dyrektorem Centrum Badań nad Gospodarką Cyfrową CYBERMAN. Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarki elektronicznej, m.in. z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Od 2017 jest członkiem Rady ds. Cyfryzacji przy Pani Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej. Jest autorem trzech monografii książkowych – "Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości", „Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu” i „Promocja w Internecie”. W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych artykułów naukowych i popularnonaukowych dotyczących problematyki e-marketingu, e-biznesu i zarządzania w nowej gospodarce. Od 2013 roku pełni funkcję Prorektora ds. Współpracy z Zagranicą Akademii Leona Koźmińskiego. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie).

Prof.nadzw. dr hab. Dariusz Szostek

szostek_bar i partnerzy

doktor habilitowany, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Opolskiego. Profesor w Zakładzie Prawa i Postępowania Cywilnego UO, radca prawny. Członek Komisji Nauk Prawnych i Ekonomicznych oddziału Polskiej Akademii Nauk w Katowicach. Współpracownik Centrum Problemów Prawnych i Ekonomicznych Komunikacji Elektronicznej WPAiE UWr. Specjalizuje się w prawie nowych technologii, w tym handlu elektronicznym oraz e-administracji. Ekspert w zakresie identyfikacji elektronicznej, uwierzytelniania, usług zaufania oraz cyberbezpieczeństwa. W przeszłości członek zespołu do spraw czynności prawnych Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego, przewodniczący Zespołu Roboczego Ministra Sprawiedliwości ds. elektronicznego biura podawczego, ekspert w zespole ds. uchylania barier w e-administracji przy Komitecie Stałym ds. Informatyzacji Rady Ministrów. Arbiter i mediator przy Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach.

Krzysztof Jakubiak

Redaktor naczelny „Pulsu Medycyny” i „Pulsu Farmacji” oraz portalu www.pulsmedycyny.pl

Redaktor naczelny „Pulsu Medycyny” i „Pulsu Farmacji” oraz portalu www.pulsmedycyny.pl. Pracował również w branży PR i marketingu. Jako konsultant zrealizował kilkadziesiąt projektów z zakresu mediów internetowych, doradztwa wizerunkowego, szkoleń i komunikacji publicznej. W Polpharma SA nadzorował komunikację korporacyjną, działania w zakresie CSR oraz komunikacji wewnętrznej oraz online. Odpowiadał za działalność klubu koszykarskiego Polpharma Starogard Gdański, a także budowanie wizerunku i promocję Fundacji na rzecz Wspierania Rozwoju Polskiej Farmacji i Medycyny. W Coca-Cola Poland Services odpowiadał za kontakty zewnętrzne, komunikację korporacyjną i zarządzanie kryzysowe. Stworzył pierwsze polskie strony internetowe Coca-Coli. Rozwijał największy w Polsce turniej piłkarski dla dzieci i młodzieży Coca-Cola Cup. Jako wiceprezes Stowarzyszenia Promarka działał na rzecz promocji produktów markowych. W Lafarge Polska rozwijał m.in. projekty komunikacji wewnętrznej oraz wprowadzał system komunikacji kryzysowej. Jako PR Manager w firmie Henkel Polska organizował jej działania w zakresie komunikacji korporacyjnej, wewnętrznej, Brand PR oraz sponsoringu i wydawnictw firmowych. Pracował także w waszyngtońskim Center of Strategic and International Studies. Odpowiadał za działania reklamowe w Polskim Banku Inwestycyjnym. Odbył podyplomowy kurs w zakresie komunikacji publicznej na Królewskim Uniwersytecie Leiden w Holandii oraz stypendium ECESP na Georgetown University w USA. Ukończył roczny program szkoleniowy brytyjskiego Institute of Public Relations.

Piotr Stańczak

Europejskie Centrum Konsumenckie

Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce od 2009 r. W latach 1997-2004 specjalista w zakresie e-commerce i usług telekomunikacyjnych w Departamencie Polityki Konsumenckiej UOKiK. Arbiter IV kadencji Polubownego Sądu Konsumenckiego przy Prezesie UKE od 2005 r. Uczestniczył w zespole ekspertów przy KE Member States Technical Experts on Requirements for the ODR Platform. Był przedstawicielem UOKiK w Sieci International Consumer Protection and Enforcement Network (ICPEN); koordynatorem ds. pozasądowego rozwiązywania sporów w Europejskim Centrum Konsumenckim (sieć ECC-NET). Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Współautor publikacji i analiz z obszaru ochrony konsumentów m.in. Raport - polubowne rozstrzyganie sporów konsumenckich (2014), raportów sieci ECC-NET: The European Online Marketplace: Consumer complaints, A summary and analysis of consumer complaints reported to the European Consumer Centre Network); Cross-border Dispute Resolution Mechanisms In Europe – Practical Reflections on the Need and Availability, Poradnik dla konsumentów - polubowne rozstrzyganie sporów konsumenckich w Polsce. Promotor rozwoju pozasądowego rozwiązywania sporów w Polsce i wdrażania europejskich standardów ADR do polskiego obrotu prawnego (m.in. sektor lotnictwa pasażerskiego, usług komunikacji elektronicznej, usług finansowych oraz e-commerce).

Roman Ciepiela

Prezydent Miasta Tarnów

Prezydent Tarnowa, od 1990 r. związany z samorządem, funkcję Prezydenta Tarnowa pełnił także w latach 1994-1998. Od 2002 do 2007 r. Dyrektor ds. Merytorycznych MISTiA w Krakowie,  w latach 2007 - 2014 r. Wicemarszałek Województwa Małopolskiego, Wiceprzewodniczący Konwentu PWSZ w Tarnowie.

Grzegorz Cichy

Burmistrz Urzędu Gminy i Miasta Proszowice

Absolwent Etnologi i antropologii kultury na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Studiował także Nauki polityczne. Wcześniej redaktor programowy, dziennikarz radiowy i prezenter, rzecznik prasowy oraz przedsiębiorca, prezes klubu sportowego. Działacz organizacji pozarządowych. Pełnił funkcję radnego Rady Miejskiej w Proszowicach w latach 1998-2006, w tym również przewodniczącego Rady. Obecnie piastuje urząd burmistrza od 2014 r.

Tomasz Judycki

Polska Izba Informatyki Medycznej

Wiceprezes firmy Atende Medica Sp. z o.o., działającej na rynku od ponad 25 lat, tworzącej oprogramowania dla szpitali i przychodni, której flagowymi produktami są systemy: Medicus On-Line oraz cloudiMed. Absolwent MIM UW na kierunku informatyka. Przez całe życie zawodowe zajmował się projektowaniem i tworzeniem systemów informatycznych, m.in. w CSBI/Computerland. Założyciel i aktualny Prezes Polskiej Izby Informatyki Medycznej, zrzeszającej przedsiębiorców, będących dostawcami i użytkownikami systemów teleinformatycznych w ochronie zdrowia. Członek założyciel oraz były wieloletni prezes Stowarzyszenia Twórców Oprogramowania Rynku Medycznego STORM, reprezentującego wiodące firmy rynku oprogramowania dla Służby Zdrowia.

Zoltán Ormos

Zoltán Ormos joined Ecommerce Hungary in 2006, and became board member in 2011 and chairman in 2014. During his term he emphasized the promotion of cross border ecommerce and built up a strong network of international relationships. He is a lawyer by profession and a managing partner of OrmosNet, a boutique law firm specializing in ecommerce law, IT law and IP.

Florian Seikel

Since January 1st, 2015, Florian Seikel has been the managing director of the Public Affairs Office of the Händlerbund Association in Berlin. Prior to that, he was active for the FDP in the Hessian Landtag as well as being responsible for the political work in the Federal Association of German Mail-Order (bvh). In addition, he built up the Institute for Interactive Trade (IDIH) with Huss Publishing. After having completed his study of law in Würzburg and Frankfurt am Main, he became a master of public affairs in Berlin at the German Institute for Public Affairs (DIPA).

Maciej Szczepański

Head of Legal, Commercial Proxy, OLX Group [Naspers Classifieds]

Ostatnie 5 lat spędził w Dziale Prawnym Grupy Allegro, gdzie zajmował się obsługą prawną spółek z branży nowych technologii w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Działu Prawnego i Prokurenta w Grupie OLX, która należy do międzynarodowego koncernu mediowego NASPERS. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończył również studia doktoranckie na macierzystej uczelni, jak i Szkołę Prawa Angielskiego i Europejskiego organizowaną przez University of Cambridge, Europejskie Studia Specjalne w Centrum Studiów Europejskich im. Jeana Monneta oraz Podyplomowe Studia Prawa Bankowego i Bankowości współorganizowane przez Narodowy Bank Polski. Aktualnie uczestnik studiów MBA Executive organizowanych przez Georgia State University w Atlancie i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.

Sebastian Christow

Digital Government Consulting Expert, Expert ds. Konsultingu eGov

Absolwent Wydziału Automatyki i Robotyki Politechniki Warszawskiej. Przez 20 lat związany z Ministerstwem Gospodarki. Wieloletni Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej. Pomysłodawca i kierownik projektu polskiego partnerstwa na targach CeBIT 2013. W roku 2015 odpowiadał za informatyzację Państwa w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji. Kierownik projektów ceidg.gov.pl oraz biznes.gov.pl. Laureat nagród „im. Marka Cara” oraz "Info Star” w kategorii rozwiązań IT eGov. Wielokrotnie juror w konkursach takich jak Microsoft Imagine Cup, Agora Startup Fest, Computerworld Lider Informatyki, Instytut Wzornictwa Przemysłowego - Dobry Wzór. Specjalista w obszarach gospodarki elektronicznej, innowacji, promocji nowoczesnych sektorów polskiej gospodarki czy społeczeństwa cyfrowego, w połączeniu ze znajomością kwestii twardego IT. Potrafi łączyć biznes z administracją publiczną i tworzyć wartościowe dla rozwoju gospodarki cyfrowej rozwiązania legislacyjne i biznesowe. Motto: "Szybkość działania na rzecz efektywnej administracji i sprawnego państwa".

Simona Kijonkova

Simona Kijonková is one of the few women, who actively participate in the Czech e-commerce field. She is in business since 2008. At the beginning, she worked within IT company, where she participated in the development of hundreds of web designs and e-shops. She is the founder of Packeta Group (in Poland known as Przesyłkownia.pl), within which she helps more than 14 000 e-shops to build their own tailor-made logistics and when doing so, she is not afraid to break any deep-rooted rules and customs. Under her leadership, Packeta has become a successful international company with stable, more than double annual growth. Until today, the company has delivered almost 12 million packets. With more than 1 400 pick-up points, Packeta has become one of the largest networks of pick-up points in the Czech and Slovak Republic, Hungary, Romania and Poland. In addition to Packeta Group, Simona is actively interested in angel investing into various technological start-ups, e.g. SizeID.com or Robeeto.com. She is also a member of the board of Association for Direct Marketing, E-commerce and Mail Delivery in the Czech Republic (“ADMEZ”). For her many e-commerce and business activities, she is often addressed by media as the First Lady of Czech E-commerce. In 2015, she was listed within the prestigious ranking "Top 25 Czech women in business of 2015" for her entrepreneurial and innovative activities. In 2016, she was on Czech Forbes cover and was established as one of the 75 most influential women in the Czech Republic.

Ligia Kornowska

Dyrektor Zarządzająca Polskiej Federacji Szpitali,Prezes Zarządu Medycznego Centrum Telemonitoringu

Dyrektor Zarządzająca Polskiej Federacji Szpitali, największej organizacji szpitali w Polsce. Prezes Zarządu Medycznego Centrum Telemonitoringu oferującego zdalną interpretację badań KTG 24/7. Pomysłodawczyni, współzałożycielka i Prezes Zarządu Stowarzyszenia Młodych Menedżerów Medycyny. Autorka publikacji nt. edukacji medycznej i ochrony zdrowia w Polsce. Prelegentka i moderator najważniejszych konferencji o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym związanych z sektorem ochrony zdrowia.

Grzegorz Czapski

Dyrektor ds. rozwoju Allegro

Grzegorz Czapski jest członkiem zespołu zarządzającego Allegro i dyrektorem ds. rozwoju. Odpowiada za rozwój projektów strategicznych, akwizycje, partnerstwa biznesowe i nadzór właścicielski. Poprzednio pracował w Wirtualna Polska Holding, gdzie od 2014 r. pełnił funkcję wiceprezesa. Odpowiadał za zbudowanie od podstaw obszaru e-commerce i nadzór biznesowy nad segmentami mody i urody, domu i wnętrza, turystyki i finansów osobistych. Przeprowadził akwizycje kilkunastu spółek online, zarówno e-commerce jak i mediowych. Odpowiadał za integrację i restrukturyzacje nabywanych podmiotów, za opracowanie ich strategii rozwoju, obsadę kierowniczą i wyniki operacyjne. Wcześniej pełnił funkcję Dyrektora ds. M&A i Rozwoju na Region CEE w GTS Central Europe SARL., spółce portfelowej amerykańskich funduszy private equity nabytej przez Deutsche Telekom. Karierę zawodową rozpoczął w PwC, gdzie pracował m.in. jako starszy menedżer w dziale doradztwa biznesowego. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Pforzheim. Posiada kwalifikacje biegłego rewidenta w Polsce oraz dyplom DipIFR ACCA.

Magdalena Piech

Ekspert ds. Regulacyjnych w Allegro.pl

Magdalena Piech jest Ekspertem ds. Regulacyjnych w Allegro.pl. Odpowiada za analizę projektów legislacyjnych pod kątem ich wpływu na rozwój handlu elektronicznego i gospodarki cyfrowej. Absolwentka Prawa na Uniwersytecie Warszawskim i na Université de Strasbourg. Ekspert w dziedzinie regulacji dotyczących gospodarki cyfrowej, m.in. prawa ochrony danych osobowych, ochrony konsumentów i handlu elektronicznego. Od wielu lat śledzi krajowy i unijny proces legislacyjny i wpływ przyjmowanych przepisów na przedsiębiorstwa. Doktorantka w Instytucie Nauk Prawnych PAN, prelegentka konferencji dotyczących ochrony danych osobowych i prawa konsumentów. Poprzednie doświadczenia zawodowe zdobywała w Parlamencie Europejskim, Ministerstwie Gospodarki i w Konfederacji Lewiatan.

Bartosz Berestecki

REGIONAL LEGAL AND COMPLIANCE DIRECTOR PAYU, CZŁONEK ZARZĄDU PAYU S.A. (GRUPA NASPERS)

Od października 2015 roku, pełniąc stanowisko Dyrektora Regionalnego ds. Prawnych i Compliance, Bartosz Berestecki zajmuje się kwestiami prawnymi i regulacyjnymi oraz odpowiada za przestrzeganie przepisów w spółkach PayU w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Turcji i Rosji. Bartosz jest radcą prawnym z wieloletnim doświadczeniem. W 2010 roku uzyskał dyplom MBA na Uniwersytecie w Minnesocie w Stanach Zjednoczonych. Swoją karierę zawodową rozpoczął w warszawskim biurze kancelarii prawniczej White & Case. Następnie kierował działem prawnym i korporacyjnym Deutsche Bank PBC S.A., a przez dołączeniem do zespołu PayU trzy lata tworzył i rozwijał polski oddział jednego z banków konsumenckich z siedzibą w Wielkiej Brytanii.

Roman Radomski

Prezes Polskiego Stowarzyszenia HL7

Inicjator i założyciel Polskiego Stowarzyszenia HL7, które na mocy umowy afiliacyjnej jest oficjalną organizacją krajową HL7 International, globalnej organizacji opracowującej standardy interoperacyjności danych medycznych i sposobów ich wymiany pomiędzy systemami IT. Konsultant w zakresie przetwarzania danych medycznych oraz zastosowań IT w ochronie zdrowia, specjalizuje się w praktycznym wdrażaniu standardów interoperacyjności. Pracuje dla największych polskich firm medycznych i producentów oprogramowania oraz dla instytucji rządowych. Jest współautorem Polskiej Implementacji Krajowej HL7 CDA, która została opublikowana przez Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia jako oficjalna polska specyfikacja reguł tworzenia elektronicznej dokumentacji medycznej. Członek HL7 International Council. Założyciel i wiceprezes Polskiej Izby Informatyki Medycznej w latach 2015-2017. Absolwent Akademii Medycznej w Warszawie oraz studiów MBA dla Kadry IT na Akademii Leona Koźmińskiego.

Tomasz Cymerman

e-Commerce Strategist IDEACTO

Absolwent Politechniki Wrocławskiej oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w obsłudze klienta oraz sprzedaży, a od przeszło 5 lat związany jest z branżą e-Commerce. Jako e-Commerce Strategist na co dzień wspiera firmy w efektywniejszym działaniu w kanale online. Wykładowca akademicki na WSB i WSH we Wrocławiu. Od ponad 2 lat związany z wrocławską agencją e-Commerce IDEACTO. Ekspert Izby Gospodarki Elektronicznej.

Justyna Skorupska

Wiceprzewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, Członek Rady ds. Cyfryzacji, Head of Business Consulting e-Point S.A.

Ekspert w zakresie tworzenia i wdrażania strategii biznesowych w elektronicznych kanałach sprzedaży. Skuteczny manager z kilkunastoletnim, międzynarodowym doświadczeniem w branży IT/online. Dzięki udanej współpracy z klientami takimi jak Conrad Electronic Polska, Credit Agricole, Komfort S.A., Ravelo.pl (Grupa PWN) czy TIM S.A. doskonale zna i rozumie potrzeby biznesowe przedsiębiorstw, zarówno tych z sektora B2B, jak i B2C. Zaangażowana w edukację rynku i tworzenie jego standardów. Członek komitetu założycielskiego e-Commerce Polska, aktualnie Wiceprzewodniczącą Rady e-Izby. Prelegentka licznych konferencji branżowych, autorka publikacji, raportów. Prowadzi wykłady na warszawskich uczelniach wyższych z zakresu e-commerce w zakresie: strategia, sprzedaż, procesy, finanse. Autorka książki "E-commerce. Strategia. Zarządzanie. Finanse"

Partnerzy główni

Partner bloku


GetResponse

Partnerzy

Partnerzy Merytoryczni